2 May 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Procurorul egal cu judecatorul - Iata cauza esecului reformei din Justitie!

Scris de: | pdf | print

7 December 2010 14:55
Vizualizari: 14665

Ne mai facem vreodata bine cu Justitia pe care o avem? Grea intrebare. Orice pronostic s-ar avansa, Justitia nu poate fi mai breaza decat restul societatii in care traim. Avem o Romanie in haos cu o Justitie pe potriva. Numai ca haosul pleaca de la politic si  justitie, doua forte cheie ale statului, care daca nu functioneaza, restul societatii este ca o turma fara stapan. Si ele functioneaza de multi ani prost. Chiar foarte prost. Reforma Justitiei a fost  gresita, pentru ca politicienii care i-au dat legile de functionare n-au vrut-o independenta, ci aservita. Iar magistratii, si procurori si judecatori in egala masura, s-au complacut in acest joc, in schimbul unor avantaje facile si nemeritate in cariera.

 

In esenta, ce-au urmarit continuu politienii, si au reusit, e sa mentina un rol al procurorului cat mai aproape de ce era el pe vremea totalitarismului. Cu greu au retras politicienii, in 2003, dreptul de a aresta al procurorilor, insa nu au avut incotro din cauza CEDO. In schimb, mimand reforma, au pus egal intre procuror si judecator, fara sa le pese ca in orice justitie moderna o asemenea egalitate e de neconceput, procurorul fiind cel care acuza (egalul apararii) iar judecatorul cel care judeca (care te apara de un eventual abuz sau eroare a acuzarii).

Azi, se vad de la o posta efectele acestei politici perfide, camuflate abil prin asa-zisa reforma demarata prin Legea 303/2004 privind statutul magistratilor, Legea 304/2004 privind organizarea judecatoreasca si Legea 317/2004 privind CSM-ul, si continuata prin modificarile aduse acestor legi de actualul regim portocaliu. In sala de judecata, procurorul e in continuare sus pe podium, iar avocatul unul usor de pus la respect care, daca deschide prea mult gura e dat afara din sala si amendat pe deasupra. De multe ori, mai ales in provincie, procurorii se dau la judecatori, si vin cand vor la instanta, iar instanta sta sa-i astepte. Marile parchete sunt deasupra CSM-ului (impartit si el in doua sectii), numirile de acolo sunt controlate exclusiv politic. Iar procurorii isi permit sa intre cand vor prin birourile judecatorilor de caz, chiar inainte de termenul la care se judeca rechizitoriile lor si sa discute despre probele din dosar. Lucru interzis, in schimb, avocatilor apararii. Mai mult, DNA isi permite sa tipe ca judecatorii nu-i condamna pe corupti, iar comisarii aserviti de la Bruxelles intra in acest joc de interese care ascunde zeci de ONG-uri platite din fonduri comunitare, prin care campaniile de anticoruptie au devenit una dintre cele mai profitabile afaceri cu bani europeni. Am putea vorbi ore in sir despre cate isi permit procurorii, fata de care judecatorii nu zic nici pas, ca sa realizam ce sanse mici are un inculpat, in eventualitatea ca a fost trimis abuziv in judecata, sa scape de condamnarea care i se cere.

Ca sa nu mai lungim vremea, vom trece de la vina politicienilor, la cea a judecatorilor care permit ca independenta sa le fie subminata, prin specularea slabiciunilor omenesti. Ei bine, judecatorii, cu predilectie cei din CSM, au desavarsit vointa politicienilor, din momentul in care  au acceptat interpretarea stramba a legii si au pus, la randul lor, egal intre judecator si procuror. Plecand de la art. 61 din Legea 303/2004, care spune: „La cererea motivata, judecatorii pot fi numiti in functia de procuror, iar procurorii, in functia de judecator, prin decret al Presedintelui Romaniei, la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, cu respectarea conditiilor prevazute in prezenta lege.” In ultimii ani, CSM-ul a transformat o sumedenie de procurori, pe simple cereri si interviuri, in judecatori. Procurori de-o viata, au ajuns peste noapte direct judecatori de suprema, iar procurori de curte de apel, au fost facuti direct judecatori de curte de apel. Iar cand CSM-ul a refuzat pe unde nu i-a convenit asemenea cereri, a fost dat in judecata, iar Inalta Curte – Sectia de contencios a dispus, irevocabil, transformarea lor in judecatori. Si sa vedeti ce moda periculoasa s-a lansat! Si cati vor proceda la fel doar pentru ca au vazut ca se poate!

Da, legile asa cum sunt facute permit transferul procurorului intr-o functie de judecator, si viceversa dar, atentie, cum spune in final art. 61: “...cu respectarea conditiilor prevazute in prezenta lege”. Or, onor CSM, de dragul unor interese personale ale membrilor sai, nu a vrut sa tina cont ca un procuror pe care l-a transferat intr-o functie de judecator, n-a redactat in viata lui o hotarare judecatoreasca, de regula habar nu are de civil, pentru ca el a facut numai ancheta penala, si n-are nicio experienta intr-o activitate complet diferita. Ca sa vezi: un judecator, dupa ce termina INM-ul, isi da examenul de capacitate; dupa 5 ani vechime, poate da examenul pentru gradul de judecator de tribunal; dupa 6 ani poate da examenul de judecator de curte de apel, iar  dupa 12 poate ajunge prin interviu la Inalta Curte, daca este agreat de CSM. Culmea e ca la INM, atat capacitatea, cat si examenele de avansare in grad profesional au tematici diferite intre cele sustinute de judecator si cele de procuror. Legea 303/2004, foarte ambigua vorbeste de examen (la singular) in vreme de vorbeste despre doua comisii de examinare – una pentru judecatori si una pentru procurori. Ca atare, orice s-ar interpreta juridic, una invata judecatorul, si alta alta procurorul. Si atunci cum il transforma CSM, de exemplu, pe un procuror cu rang de curte de apel, intr-un judecator cu rang de curte de apel, in conditiile in care procurorul nu a sustinut niciodata vreun examen de judecator?! N-are nicio practica si nicio experienta in noua profesie. Plus ca e strain despre tot ce inseamna materia civila! Unde este principiul specializarii? De ce nu se preocupa CSM de calitatea actului de justitie? Ne mai miram ca unii magistrati ajung sa scrie niste aberatii mai mari decat casa in hotararile lor? E ca si cand ai pune peste noapte un chirurg de ORL sa faca operatii pe cord. Aparent, ambii sunt medici si au urmat aceeasi facultate, si rezidentiat, dar iata ca au specializari diferite. La fel ar trebui sa fie si in Justitie, mai ales ca actul de justitie se realizeaza, ne-o spune Constitutia, prin Inalta Curte si celelalte instante judecatoresti. Nu poti sa transformi peste noapte, printr-un asa-zis interviu, un functionar cu statut special (cum e procurorul) intr-un judecator, membru al puterii judecatoresti. Primul a reprezentat toata viata interesele statului, ale puterii executive (de aceea si lucreaza sub autoritatea ministrului Justitiei si a procurorillor generali desemnati de acesta) si a cautat sa acuze oameni pentru a-si justifica menirea, in vreme ce al doilea a cautat sa imparta dreptatea. Sunt doua notiuni complet diferite.

Cand acuzarea si judecata ajung sa fie unul si acelasi lucru prin exponentii lor, sa nu mai mire pe nimeni ca unii fac ce vor prin Justitie. Cata vreme procurorul poate influenta verdictul judecatorului stand cu el la cafele prin birouri, discutand inainte despre caz si intalnindu-se fara restrictii cu el in timpul liber, cat timp procurorul se crede egalul judecatorului, cat timp judecatorul nu-l va sanctiona pentru greselile din dosare, ideea de justitie va fi compromisa. Actuala reforma din Justitie e profund gresita, pentru ca tot ceea ce s-a reusit e doar sa-l coboare pe procuror de la statutul de superior al judecatorului (cum era in perioada comunista) la cel de egal al judecatorului. Desi el trebuia sa fie egalul apararii.

P.S. - Stiu ca opiniile mele de mai sus vor deranja cumplit pe cei care nu vor inca sa inteleaga ca Justitia este mai intai de toate un serviciu public menit sa garanteze drepturile justitiabililor, si nu un sistem care sa asigure o fratie intre judecatori si procurori, cu rezultatul transformarii actului de justitie intr-o loterie nationala!

Comentarii

# lionelamar date 7 December 2010 15:56 +4

Stiu cel putin zece judecatori de penal care nu au habar de institutiile dreptului, ale dreptului civil;si majoritatea judecatorilor de civil sunt pe langa dreptul penal.Asa ca, asta nu este un argument!

# maria date 7 December 2010 16:01 -5


Citeza pe lionelamar
Stiu cel putin zece judecatori de penal care nu au habar de institutiile dreptului, ale dreptului civil;si majoritatea judecatorilor de civil sunt pe langa dreptul penal.Asa ca, asta nu este un argument!


Asta cu pregatirea e doar unul din argumente, asa e multi magistrati sunt varza cu carne. Nasol e ca procurorul nu sta in banca cu avocatul, cum ar trebui sa stea si de aici pleaca multe rele. Bun articol, asa e, dar cine sa auda?

# georgel date 7 December 2010 16:25 +4

Prietene...din pacate in tara asta avem nevoie de procurori puternici ca sa-i puna in vizor inclusiv pejudecatorii spagari care sunt destui...din nefericire...in plus toate ajung pana la urma tot in fata instanteti si tot la judecator se decide totul..asa ca nu umbla cu fofarlica ..vezi Doamne..judecatorul nu are putere...el e cel care judeca si decide prietene...

# Avocat date 7 December 2010 18:52 -2

Articol extraordinar! Felicitari! Autorul dovedeste putere de sinteza si viziune asupra realitatilor, chiar daca acestea nu convin magistratilor. Sunt intrutotul de acord ca pana nu va fi separat rolul procurorului de cel al judecatorului, apararea nu va putea fi garantata. Tovarasia de la noi dintre procurori si judecatori a transformat actul de justitie intr-o alba-neagra, iar avocatii chiar daca au dosarul beton nu pot garanta niciodata clientului ca vor si castiga procesul. E trist, dar adevarat. Cine tine la justitie cu adevarat sa aiba ochi sa vada si urechi sa asculte!

# vio date 8 December 2010 17:01 -3


Citeza pe georgel
Prietene...din pacate in tara asta avem nevoie de procurori puternici ca sa-i puna in vizor inclusiv pejudecatorii spagari care sunt destui...din nefericire...in plus toate ajung pana la urma tot in fata instanteti si tot la judecator se decide totul..asa ca nu umbla cu fofarlica ..vezi Doamne..judecatorul nu are putere...el e cel care judeca si decide prietene...

Prietene GEORGEL dar de procurori spagari ai auzit?Nu prea vrei sa intelegi nimic din articol.

# Marian Vaetisi date 7 December 2010 16:46 +4

Domnule,nu stiu ce legaturi profesionale ai cu justitia,dar,fara sa fiu rautacios,ori n-ai terminat o fac de drept,ori ai terminat-o la "Spiru Haret".Numai bunica-mea(D-zeu s-o odihneasca!)si cei din generatia ei mai stiu ca procurorul are rolul acuzatorului,iar generatiile tinere mai cred asta doar pt ca pe site-uri scrie oricine a deprins alfabetul.Spui ca procurorul are rolul acuzatorului,avand aceeasi pozitie cu avocatul ,dar antagonista.O sa ma rezum doar la cateva prevereri legale si consideratii la care,daca ai un dram de onoare,ar trebui sa raspunzi.Procurorul de sedinta este liber sa puna concuziile pe care le considera indreptatite,in functie de probatoriuL adm-trat in cauza(legea 303/2004)iar ca organ de urmarire penala are obligatia sa stranga toate probele necesare justei solutionari a cauzei,atat in fav.celui cercetat,cat si in defav.lui,si nu pentu acuzarea cuiva(art.202 din C.P.P.)Procurorul este platit de stat pentru aflarea adevarului,indiferent cui ii profita acest adevar,in timp ce avocatul este platit de partea pe care o reprezinta pentu a apara interesele acesteia,chiar daca aceste interese constau tocmai in a nu se afla adevarul.In aceste conitii,ti se pare ca ceea ce ai afirmat este corect?Te rog sa-mi scuzi tonul acid,dar daca ai argumente si demnitate raspunde la acest comentariu.Eu am invocat argumente legale,pentr ca,dincolo de ele,speculatii privind reaua-credinta,neprofesionalismul sau alte metehne pot fi facute cu privire la orice profesie.Daca te respecti,vei aduce argumente de aceeasi natura,daca nu.........TOATE BUNE!....Numele si web-ul sunt reale

# Bref date 7 December 2010 17:42 -7

Procurorul e liber sa puna concluzii, procurorul aduna probe si in favoarea si in defavoarea celui cercetat - toate aceste vorbe dau foarte frumos pe hartie, in coduri. Adevarul e ca in practica nu se intampla deloc asa (cu exceptii care confirma regula) si sti de ce, pentru ca un procuror fara rechizitorii e considerat o rusine, un incapabil in sistem. Si cata vreme el stie ca nu raspunde sub nicio forma pentru ce face, d-aia isi si permite sa faca ce vrea (cei fara onoare bineinteles!). Cat despre procurorul platit de stat, si judecatorul e platit de asemenea de catre stat. Iar a afirma ca avocatul face numai cum il plateste clientul - e o acuzatie care denota neintelegerea rolului aparatorului. Acuzatul are voie sa minta, sa taca, sa recurga la mijloacele pe care le crede el bune pentru a scapa. Avocatul apara interesul clientului, il reprezinta, si e moral cum procedeaza. Numai in procesul lui Ceausescu, avocatul s-a transformat in acuzator. A fost avocat Lucescu cand a facut asta? A fost un tradator al profesiei!
Sti care e pacatul acestui articol? Ca nu e facut pentru procurori - ei nu vor intelege niciodata, in Romania e drept, ca nu pot sa fie egali in drepturi cu judecatorii si sa stea pe bancuta langa avocati. Adevarul e ca pana si Monica Macovei, cu toate pacatele ei majore, a inteles asta si a vrut sa puna procurorul in banca cu avocatul, dar i-au sarit procurorii in cap si a renuntat. Iar daca dumneata crezi ca procurorul nu are rol de acuzator, ci probabil de impartitor al dreptatii, pardon, dar nu stiu ce facultate ai terminat dumneata. Oti ti-ai dat licenta cu un procuror coordonator.

# Justin Micu date 7 December 2010 21:15 +3

Poate citsc si anumiti procurori din DNA acest post!
Pentru ca marea lor majoritate nu au nici o legatura cu necesitatea aflarii adevarului! Din contra fac tot ce pot pentru a denatura adevarul, inclusiv prin fabricarea de probe care sa le sustina aberatiile!
Bocsan Gheorghe, spre exemplu, este un adevarat specialist in fabricarea de probe si falsificarea de documente, fiind ferm convins ca niciodata nu i se va intampla nimic - pe principiul "corb la corb nu-si scoate ochii"...

# cotili date 10 December 2010 21:39 0

Corect. In situatia in care de regula 10% din dosare de up se finalizeaza cu rechizitorii, si se dau si solutii de scoatere care sunt apoi atacate pe 278 si apoi se ajunge la condamnare, DE UNDE CONCLUZIA CA PROCURORUL STIE DOAR SA ACUZE ??
Eu inca nu am intalnit procuror care sa puna concluzii de condamnare cand din dosar rezulta ca omul e nevinovat.
Si sunt sigur ca cei mai multi procurori ar putea da si motiva le fel de bine hotarari de penal ca majoritatea judecatorilor. Si poate si ceva contraventional :-)

# Justin Micu date 11 December 2010 11:47 0

Eu sunt intr-o asemenea situatie!
Procurorul DNA Gheorghe Bocsan a fabricat un intreg dosar, presarat cu multuple falsuri si fantasmagonii, fara a exista macar o singura proba sau declaratie acuzatoare! Acest dosar a fost intocmit la comanda unui bogat si influent om de afaceri turc, caruia i-am stricat afacerile prin deconspirarea si dezmembrarea unei retele internationale de trafic de persoane, migratie ilegala stc.(acesta invita muncitori in Romania, ca oameni de afaceri, apoi acestia munceau la negru)...
Acest minunat de procuror nu s-a sfiit sa incalce, pentru a-si atinge scopul, mai multe acte legislative interne si... internationale!

# Carmen Amza date 11 December 2010 12:35 0

Ce credeţi că va păţi?

Avem un nou CSM.
Mie mi s-a părut ciudat că tocmai doamna judecător Dana Gârbovan nu a reuţit să obţină voturile necesare.
Judecătorii oare au votat ,,pentru liniştea,, lor? Integritatea nu le era pe plac?

# tarniceru dumitru date 18 September 2013 18:23 0

D-le procuror... Am fost citat de catre dvs nu am gasit niciunde unde sa va scriu va rog sa-mi raspundeti eventual sa va explic mai detaliat tarnicerudumitru@outlook.com multumesc

# tarniceru dumitru date 18 September 2013 18:25 0

Ma refer la Procuror Marian Vaetisi

# juristul date 7 December 2010 18:46 0

vad aici discutii acerbe despre raii de procurori, raii de judecatori, comisarii aserviti de la Bruxelles, si depre saracutii de avocati, care stim prea bine cat de slab pregatiti sunt. nene, daca nu cunosti bine sistemul din sala de judecata, nu mai deschide gura ca iti miroase de la o posta. sa-ti fie rusine!

# Alt avocat date 7 December 2010 18:59 +2


Citeza pe juristul
vad aici discutii acerbe despre raii de procurori, raii de judecatori, comisarii aserviti de la Bruxelles, si depre saracutii de avocati, care stim prea bine cat de slab pregatiti sunt. nene, daca nu cunosti bine sistemul din sala de judecata, nu mai deschide gura ca iti miroase de la o posta. sa-ti fie rusine!


comentariu de procuror miroase de la o posta, :-x avocatii nu sunt saracuti stimabile, sunt calcati in picioare la propriu de niste paparude in robe care se cred deasupra tuturor. adicatelea ca sa vezi cum vine, avocatii sunt prost pregatiti ca nu e cum vrea dom judecator sau dom procuror. Hai sictir!

# rocco siffredi date 7 December 2010 19:28 -3

total eronat.procurorul nu este egal cu judecatorul. procurorul o are mai groasa ca judecatorul si avocatul la un loc. asa ca avocati cu puta mica , fuga la olita si faceti ****** ca v-ati ingalbenit la fata

# Fisherman date 10 December 2010 08:39 -2

Dupa cum si cat muncesc, s-ar zice ca doar p**a e de procorori. O stiu si ei prea bine. Pai bre tovarasi, cat sta pe loc un dosar amarat care nu necesita o ancheta prea inteligenta.?!? UN an, doi? Hai, zmeii lu' peste, ziceti cu guritele alea ale voastre rotunde cat p**a de judecator si avocat la un loc. Da' ziceti pe bune ca de batut campii m-ati convins si saturat pe deasupra.

# DOREL date 7 December 2010 19:36 +3

avocatelule , nu uita ca procurorii va dau sa mancati. asa ca lasa gargara

# Avocat date 7 December 2010 19:49 -4


Citeza pe DOREL
avocatelule , nu uita ca procurorii va dau sa mancati. asa ca lasa gargara


Asta asa e! Nu ma plang, n-as castiga asa de bine daca procurorii n-ar face dosare atat de proaste! :P Da ma enervez cand vad prea multa prostie, domle!

# socrates date 7 December 2010 20:36 -3

ai perfecta dreptate,este inadmisibil ca procurorul si judecatorul sa intre in sala de judecata "de mina",glumind,rizind. procurorul este egalul avocatului si ar trebui sa aibe acelasi tratament..uneori am impresia ca judecatorul este INTIMIDAT de procuror...culmea!!!!

# Dixit date 7 December 2010 21:25 -4

La noi procurorul comanda judecatorul si amandoi executa ordine (venite pe linie politica, pe spagi, prin retele bine inchegate si destul de stiute). Este inadmisibil ca procurorul sa ocupe aceeasi pozitie cu judele, sa stea la aceeasi masa, sa plece cu dosarele acasa, sa le scoata din instanta etc.. cand in fapt el reprezinta statul, avocatul apara clientul iar judele aplica legea in cauza!!!! Deci, ar trebui ca procurorul sa stea in sala, la fel ca avocatul, sa pledeze pro stat si sa-si faca treaba la fel ca avocatul. Degeaba CEDO nu afirma ca in Romania procurorul NU poate fi numit magistrat deoarece este subordonat sefilor si diverselor institutii, el fiind un simplu agent al statului!!! DIXIT

# claus date 8 December 2010 16:11 0

Conform CEDO procurorul roman nu este magistrat in sensul art.5 alin 3 din coneventia europeana a drepturilor omului(iar conform Curtii termenul de magistrat in sensul art.5 alin 3 CEDO are un caracter autonom de interpretarea data de legislatia statelor semnatare ale conventiei...Si ma intreb caror institutii mai este subordonat procurorul....Si tu ai facut facultatea la o universitate fantoma(pune frate mana si mai citeste si tu cate ceva drept inafara de articole nule din punct de vedere al continutului juridic, si nu numai)

# Dixit date 8 December 2010 16:27 -2

cata jurisprudenta CEDO ai citit si cum de te faci ca nu stii caror institutii ii este subordonat procurorul, licentiatului la facultate de stat? CEDO afirma (si nu o data) ca procurorul de caz este subordonat ierarhic urmatorilor: sefului de parchet, ministrului justitiei, procurorului general al Romaniei si ministerului public. asta este ierarhia oficiala. ca neoficiala e mult mai stufoasa si nu te face ca n-o stii!

inainte de a emite o opinie, ar fi bine sa studiezi, sa intelegi exact despre ce e vorba si sa accepti ca asta e adevarul.

# claus date 8 December 2010 17:12 0

Degeaba CEDO afirma ca in Romania procurorul NU poate fi numit magistrat deoarece este subordonat sefilor si DIVERSELOR INSTITUTII, el fiind un simplu agent al statului!!! parca asta ai scris,nu....In ceea ce priveste subordonarea fata de Ministrul Justitiei citeste art.69 al.2 din L 304/2004 Controlul nu poate viza masurile dispuse de procuror in timpul urmaririi penale si solutiile adoptate( oricum sanctiuniile disciplinare pot fi dispuse numai de CSM, deci despre ce control vorbim)...Apropo ministerul public reprezinta doar forma de organizare a parchetelor din romania nu este o institutie separata caruia sa-i fie subordonat procurorul....P.S Scuze ca ti-am zis ca ai terminat dreptul la o universitate fantoma...defapt tu nu ai terminat dreptul.... Ca sa intelegi ceea ce am scris despre CEDO si faptul ca procurorul nu poate fi considerat un magistrat care indeplineste conditiile necesare sa dispuna arestarea preventiva trebuie sa depui un mic efort....

# mortulica date 8 December 2010 17:19 0

Claus, esti handicapat, procurorul se subordoneaza doar administrativ? Pe ce lume traiesti baiatule? Esti dus rau de tot, pai cine numeste sefi in principalele parchete? cine-i propune omule? n-ai aflat ca sefii principalelor parchete pot cere cand vor un dosar de la parchetele mititele? da de mizerii ierarhice daca nu raspunzi la comanda politica n-ai auzit? CEDO nu reprezinta nimic pentru tine? Pai tu n-ai auzit ca daca exista contradictie intre legile interne si tratatele internationale, primeaza legile internationale? Se vede ca ai terminat Dreptul la Herculane sau alta facultate de-asta care s-a si desfiintat intre timp

# claus date 9 December 2010 14:43 +3

Frate eu am vrut sa explic ceva daca vreti sa intelegeti bine daca nu ma doare in cot...Aderarea la Conventia Europeana a Drepturilor Omului este poate cel mai bun lucru care s-a intamplat Romanaiei din 1990 in prezent, dar CEDO(Conventia Europeana a DREPURILOR OMULUI)decide exclusiv in privinta DREPTURIlOR OMULUI nu are competenta de a decide asupra carierei magistratilor. Oricum ca procurori se numesc magistrati sau nu, ma afecteaza prea putin....O problema destul de mare ar fi daca acesta ar intra in puterea executiva cum vad ca se doreste cu destul de multa ardoare( sa vedeti atunci anchete la comanda, nu ceea ce vi se pare voua ca exista acum)

# cotili date 10 December 2010 21:50 +3

Claus, n-ai cu cine :). iar argumentul cu procurorul simplu functionar, e perfect. Daca acum zic ca se fac dosare la comanda, ce va fi atunci. Mai bine sa ceara sa fie si procurorul independent complet, iar proc gen al PICCJ ales de procurori sau parlament sau oricine, DAR NU NUMIT. Si procurorul sa poata retine macar 2 zile sau chiar 3 (merge si pe CEDO), ca numai noi suntem idioti cu retinrea de 1 zi.

# Carmen Amza date 10 December 2010 19:27 -1

Iertaţi-mă, după cum prezentaţi d-voastră situaţia, ar trebui să le plângem de milă procurorilor şi judecătorilor care, ca nişte simple slugi se ploconesc şi sunt fericite că au primit o comandă politică ca dă dea o soluţie nelegală şi netemeinică,ştiind bine că, îndeplinind rugămintea ei vor promova mai uşor în funcţie. Nu am avut posibilitatea să văd cum se ploconesc judecătorii şi procurorii în faţa şefilor lor, am văzut însă destui directori de şcoală şi inspectori care la propriu se aplecau cu vreo 45 grade în faţa inspectorului general şi care orice ar fi spus acela îl lăudau.De ce credeţi că am ajuns să mă judec? Pentru că nu am avut o atitudine servilă precum o au majoritatea faţă de şefii lor.

De ce nu apar probe , filmări sau doar înregistrări audio? Pentru că dacă există aceste ordine ei, magistraţii, sunt fericiţi să le execute.

A se vedea averile acumulate în aceşti 20 ani.

Sunt de acord cu:,,cand in fapt el reprezinta statul, avocatul apara clientul iar judele aplica legea in cauza!!!! Deci, ar trebui ca procurorul sa stea in sala, la fel ca avocatul, sa pledeze pro stat si sa-si faca treaba la fel ca avocatul. Degeaba CEDO nu afirma ca in Romania procurorul NU poate fi numit magistrat deoarece este subordonat sefilor si diverselor institutii, el fiind un simplu agent al statului!!! DIXIT,,

# claus date 8 December 2010 15:41 +5

Domnule Razvan SAVALIUC in Franta, Italia si in alte state europene judecatorii pot fi numiti in functia de procuror, si procurorii in functia de judecator, sistemul nostru judiciar fiind inspirat in mare masura din sistemul judiciar francez s-a pastrat si aceasta reglementare( si aceste tari au o traditie democratica indelungata)...Afirmati ca procurorul este egal cu judecatorul este total gresita, deoarece nu se poate pune problema asa, fiecare dintre aceste profesii au atributii diferite...Procurorul sa fie egalul avocatului, ma intreb cum ar fi mai bine sa fie reglementata aceasta 'egalitate' luandu-i procurorului functia de acuzare si sa o pasam spre exemplu politistilor(acestia sa intocmeasca rechizitoriu si sa ii trimita in judecata pe inculpati) procurorul in acest caz l-am putea numi avocat de stat...sau mai bine sa le dam si avocatilor dreptul de a dispune retinerea, sa faca propuneri de arestare, sa trimita in judecata pe inculpati........CE NU SE INTELEGE CA PROCURORUL NU SUSTINE DOAR ACUZAREA,TREBUIE SA FII DUS CU PLUTA SA TRIMITI PE CINEVA IN JUDECATA DACA NU AI DOVEZI TEMEINICE SI SUBLINIEZ ASTA....In ceea ce priveste selectia realizata de Intitultul National al Magistraturii pentru viitorii magistrati, cei care candideaza sustin aceleasi probe si aceleasi subiecte, dupa primul an(in care pregatirea este aceeasi) in functie de media generala fiecare auditor isi alege judecator sau procuror, insitutul se finalizeaza cu sustinerea examenului de absolvire ale carui probe sunt aceleasi pentru judecatori si procurori, iar capacitatea la fel..........IN CONCLUZIE CEEA CE ATI SCRIS IN ARTICOLUL DE MAI SUS IN MARE PARTE SUNT NISTE INEPTII.....P.S IN CEEA CE VA PRIVESTE CAPACITATEA INTELECTUALA, NU CRED CA VA ESTE ATAT DE SCAZUTA, RAMANE INTREBAREA, CE INTERES AVETI IN A SCRIE ASEMENEA ABERATII?...

# NUTI date 8 December 2010 15:54 -2

AAAA, si Claus, in ceea ce priveste "capacitatea intelectuala", cred ca ti-ar prinde bine un test in care sa ti-o masori! Nu rade, vorbeam in continuare de capacitatea intelectuala

# peter date 9 December 2010 11:37 +1

e bine ca si in Franta e la fel si noi am luat modelul, e un ex.foarte bun cel pe care l dai numai ca vezi cauza Moulin vs Franta 23 noiembrie 2010........se ref la statutul min.public si al procurorului. si mai citeste pantea vs rom, vasilache vs rom ca sa vezi de ce nu trebuie sa fie procurorul in sub.min.de justitie si care este notiune de autoritate judiciara competenta........pai de ce politistul nu ar putea sa fie egalul judecatorului ca si el termina dr.la al.i.cuza, deci nu la herculane sau la spiru......iar inm-ul lasati ca scoate numai valori certe in ultima vreme pai jud.ca dv ursu, panaitescu, lucescu, badoiu, popa........produsele vechii scoli si in somn ar lua orice concurs cu inm-isti de azi

# cotili date 10 December 2010 21:52 +3

De-ar termina autorul articolului INM-ul, cred ca ar sterge el acest articol.

# NUTI date 8 December 2010 15:53 -2

Claus, relaxeaza-te!!! Respira adans, acum fugi repede la DEX si vezi ce inseamna "Editorial". Dupa asta, intra frumos si scrie definitia cuvantului,cere-ti scuze ca vorbesti fara sa stii, ....si gata

# claus date 8 December 2010 17:21 +2

nu meriti efortul....

# ion date 8 December 2010 17:17 -3

UN ARTICOL DE MARE EXCEPTIE SI ACURATETE.
PE PROSTIME NU AI CUM SA O CONVINGI ORICATE ARGUMENTE LE PREZINTI.
CEILALTI SUNT MAFIOTII CARE TRAG CU DINTII SA NU SE SCHIMBE NIMIC PENTRU A-SI PASTRA
POZITIILE PRIVILEGIATE.
CE ESTE CEL MAI CLAR ESTE CERT CA CU TOTII CASTIGA IN AFARA DE AMARATII DE JUSTITIABILI.
FELICITARI D-LE SAVALIUC.
UN VECHI ADMIRATOR

# Alma date 8 December 2010 17:19 -1

Felicitări d-le Savaliuc.Editorialul dv. ne amintește tuturor că suntem în urmă cu foarte multe, de la mentalități până la o reformă adevărată în justiție.Dar oare este cineva, cu putere de decizie, interesat ca lucrurile să intre în normalitate....Viitorul ne va răspunde, poate nu prea târziu.

# pompiliu bota date 8 December 2010 18:05 +7

Procurorul este magistrat, dar nu independent. Dependenţa de executiv o dă art.132(1)din Constituţie: ,,Procurorii îşi desfăşoară activitatea potrivit principiului legalităţii, al imparţialităţii şi al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justiţiei."

# Carmen Amza date 8 December 2010 19:10 -1

Se doreşte o justiţie ca în SUA atunci când se pune problema respectului faţă de JUDECĂTOR dar, procurorul nu este egal avocatului, precum în statele civilizate.

Până să citesc acest articol nu-mi venea să cred că mai trăiesx într-o dictatură.

Este aberant! Felicitări pentru articol!
Mai modestă în privinţa talentului,făcând doar comparaţii, scriam pe 31 august 2010,http://dictaturajustitiei.wordpress,com/2010/08/31/justitia-romana-este-incremenita-in-comunism.

# Carmen Amza date 10 December 2010 19:38 -1


Citeza pe Carmen Amza
Iertaţi-mă, după cum prezentaţi d-voastră situaţia, ar trebui să le plângem de milă procurorilor şi judecătorilor care, ca nişte simple slugi se ploconesc şi sunt fericite că au primit o comandă politică ca dă dea o soluţie nelegală şi netemeinică,ştiind bine că, îndeplinind rugămintea ei vor promova mai uşor în funcţie. Nu am avut posibilitatea să văd cum se ploconesc judecătorii şi procurorii în faţa şefilor lor, am văzut însă destui directori de şcoală şi inspectori care la propriu se aplecau cu vreo 45 grade în faţa inspectorului general şi care orice ar fi spus acela îl lăudau.De ce credeţi că am ajuns să mă judec? Pentru că nu am avut o atitudine servilă precum o au majoritatea faţă de şefii lor.

De ce nu apar probe , filmări sau doar înregistrări audio? Pentru că dacă există aceste ordine ei, magistraţii, sunt fericiţi să le execute.

A se vedea averile acumulate în aceşti 20 ani.

Sunt de acord cu:,,cand in fapt el reprezinta statul, avocatul apara clientul iar judele aplica legea in cauza!!!! Deci, ar trebui ca procurorul sa stea in sala, la fel ca avocatul, sa pledeze pro stat si sa-si faca treaba la fel ca avocatul. Degeaba CEDO nu afirma ca in Romania procurorul NU poate fi numit magistrat deoarece este subordonat sefilor si diverselor institutii, el fiind un simplu agent al statului!!! DIXIT,,

[quote name="deceneu"]un articol la comanda infractorilor, cu rolul de a semana discordie in randul magistratilor si de a+i face pe judecatori sa se simta inferiori procurorilor si evident de a+i provoca sa aplece urechea la avocatii inculpatilor pentru a se ajunge de fapt la scopul articolului, achitarea inculpatilor vinovati sau cel putin tergiversarea pana la prescriptie a solutionarii cauzelor. E de notorietate ca pericolul pentru o justitie corecta nu este procurorul ci acel avocat de obicei al inculpatului cu influenta pe langa judecatorul de caz. Nu pozitia in sala are importanta ci cea de dupa sedinta de judecata.Tocmai pentru o justitie puternica e nevoie ca procurorii si judecatorii sa se intalneasca, sa discute si sa se puna de acord cu privire la aspectele controversate de aplicare a legii si sa stabileasca o practica unitara comuna. Rolul avocatului este acela al celui mai important auxiliar al justitiei care are menirea de a specula lacunele lagislative si a veghea asupra respectarii lagii si nu de a obstructiona justitia prin exercitarea abuziva a drepturilor procesuale.[/quote]
[quote name="deceneu"]un articol la comanda infractorilor, cu rolul de a semana discordie in randul magistratilor si de a+i face pe judecatori sa se simta inferiori procurorilor si evident de a+i provoca sa aplece urechea la avocatii inculpatilor pentru a se ajunge de fapt la scopul articolului, achitarea inculpatilor vinovati sau cel putin tergiversarea pana la prescriptie a solutionarii cauzelor. E de notorietate ca pericolul pentru o justitie corecta nu este procurorul ci acel avocat de obicei al inculpatului cu influenta pe langa judecatorul de caz. Nu pozitia in sala are importanta ci cea de dupa sedinta de judecata.Tocmai pentru o justitie puternica e nevoie ca procurorii si judecatorii sa se intalneasca, sa discute si sa se puna de acord cu privire la aspectele controversate de aplicare a legii si sa stabileasca o practica unitara comuna. Rolul avocatului este acela al celui mai important auxiliar al justitiei care are menirea de a specula lacunele lagislative si a veghea asupra respectarii lagii si nu de a obstructiona justitia prin exercitarea abuziva a drepturilor procesuale.[/quote]

Ce am scris şi am postat mai sus este de fapt reacţia firească la ceea ce afirmă domnul DECENEU.

# jupinu date 10 December 2010 20:05 -6

dixit, claus, deceneu si marian vaetisi, aveti cicat in loc de creier

# mihail7 date 23 December 2010 17:18 0

Asta ai tu....

# kiki2009 date 28 February 2011 08:24 +1

pentru cine nu stie,viitorii procurori si judecatori dau acelasi examen greu, da" greu, de admitere in inm, din civil si procesual civil (da da!), pe linga celelalte.nu acelasi pe care il dau judecatorii admisi pe calea examenului de 5 ani, si aici as baga mina in foc. plus ca, in primul an de inm materia de studiu este perfect aceeasi. al doilea an e practica, intradevar. celor care cred ca un absolvent de inm care a optat pentru functia de procuror nu stie redacta o hotarire sau nu cunoaste civil sau procesual civil, le-as spune ca ei traiesc pe o alta lume, departe de cea juridica.
da, cred ca pozitia procurorilor trebuie sa fie alta decit a judecatorilor.ei sustin acuzarea pentru ca si-au format convingerea asta. Iar judecatorul sa fie ultima speranta a inculpatului, departe de orice urma de colegialitate cu procurorul

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 30.04.2024 – Judecatoare trimisa la control psihiatric

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva